Яка планка на 2020 рік?

Нові ціни від медіагруп

Медіагрупи «1+1 медіа», «Інтер медіа груп» і StarLigtMedia піднімають у 2020 році розміри роялті (плати провайдерів за ретрансляцію каналів) спершу на 50%, а до кінця року – удвічі. У першому півріччі вартість пакету кожної з медіагруп зросте з 3 грн за абонента до 4,50 грн, а з другого півріччя – до 6 грн з абонента.

У «Медіа Групи Україна» цінова політика інакша. За словами директора зі стратегії та розвитку бізнесу групи Федора Гречанінова, універсальний пакет каналів МГУ (тобто без спортивних каналів «Футбол») у 2020 році коштуватиме в першому кварталі 2,40 грн з абонента, а починаючи з другого кварталу – 3,60 грн з абонента (у 2019 році пакет каналів МГУ коштував 1,50 грн з абонента).

При цьому на розмір роялті не вплине наявність HD-версій каналів. Принаймні, у 2020 році. Частина каналів уже почала трансляцію в стандарті високої чіткості, а деякі, наприклад «Інтер», планують це реалізувати в наступному році.

Також, група «1+1 медіа» оголосила, що наступного року зрівнюється роялті для всіх провайдерів, у тому числі й ОТТ, які раніше платили більше, ніж, приміром, кабельники.

Водночас медіагрупи поставили провайдерам планку вартості послуг за телебачення – найдешевший пакет для абонента має коштувати не менше 80 гривень. Керівник напрямку платного телебачення «1+1 медіа» Ярослав Пахольчук вважає, що у 2019 році ринок втратив понад 4 млрд грн через піратство та низький ARPU (середній дохід на одного користувача). На думку аналітиків «1+1 медіа», економічно обґрунтований ARPU сьогодні становить 120 грн. З огляду на різну економічну ситуацію в регіонах, у 2020 році медіагрупи очікують зростання цін на базові пакети провайдерів до 90 грн у Києві, Дніпрі, Одесі та Харкові і 80 грн – в інших регіонах та в ОТТ-провайдерів.

Дистрибуційні портфоліо медіагруп

У 2020 році зміняться пакети каналів, які пропонують на дистрибуцію медіагрупи. Основна зміна стосується каналів «Футбол 1» і «Футбол 2», які з наступного року переходять на індивідуальну передплату a la carte і тепер не будуть розповсюджуватись у широких пакетах провайдерів. Канали будуть доступні за передплатою 109 грн на місяць для абонентів супутникової платформи Xtra TV та ОТТ-платформи Oll.tv, які належать «Медіа Групі Україна». Також разом із «Медіа Групою Україна» розповсюджувати передплату на «Футболи» будуть її партнери: «Воля», «Київстар», Vodafone, «Укртелеком» і Vega. Крім цього передбачено партнерство із закладами відпочинку та харчування (HoReCa).

Натомість новий спортивний канал «Медіа Групи Україна» «Футбол 3» має увійти в широкі пакети решти провайдерів. Мовлення він розпочне в лютому. Його програмне наповнення поки не розголошують, але, очевидно, контент каналу буде бідніший за інші «Футболи»: преміальні матчі залишаться в каналів, які поширюватимуться за моделлю передплати a la carte, а частина матчів чемпіонатів Франції, Бельгії, Іспанії виходитимуть на «Футболі 3».

Окрім цього «Медіа Група Україна» розпочинає дистрибуцію каналу «Рибалка TV». У дистрибуційний пакет групи входять також «Україна», НЛО TV, «Індиго» та новий інформаційний канал «Україна 24», що запускається замість «Ескулапа».

Також доповниться дистрибуційний пакет групи «1+1 медіа» каналами групи Film.ua: FilmUADrama, «36,6» та «Кус-кус». «1+1 медіа» продовжить дистрибуцію власних каналів «1+1», «2+2», ТЕТ, УНІАН, «Плюсплюс» та «Бігуді», спільних з партнерами каналів Paramount Comedy і Kvartal TV, українських нішевих каналів Star Cinema, Star Family, Bolt, а також міжнародних Nickelodeon, Nicke Jr, VH1 Classic, VH1 European, MTV Rocks, MTV Dance, MTV Hits.

Пропозиція StarLightMedia та «Інтер медіа груп» поки що не зміниться. У портфоліо першого – власні канали ICTV, СТБ, Новий, М1, М2, «Оце», а також міжнародинй Setanta Sports. А в другого – суто власні «Інтер», НТН, К1, К2, «Мега», «Піксель», Zoom, «Ентер-фільм».

Що почому в провайдерів?

DTH (супутникові платформи)

У січні 2020 року має відбутися кодування українських каналів на супутнику. DTH-платформи розраховують залучити абонентів безкоштовного супутника і готують кількамісячні акційні пропозиції. Поки на ринок ще не вийшли міжнародні гравці, в Україні дві легальні DTH-платформи: Viasat (група «1+1 медіа») та Xtra TV («Медіа Група Україна»).

Viasat оновив вартість своїх пакетів з 2 грудня. Провайдер знизив вартість одного з пакетів – «Сімейного», тепер він коштує всього 59 грн на місяць. Це не найдешевший пакет компанії і після завершення акції він коштуватиме дорожче за «Національний». «Він включає вісім каналів родини Viasat − TV 1000, TV 1000 Action, TV 1000 World Kino, ViP Comedy, Viasat Explorer, Viasat Nature, Viasat History та Viasat Sport − а також усі національні канали та популярні телеканали Kvartal TV, FilmUADrama, Paramount Comedy та Bolt. Крім того, починаючи з 2 грудня, у цьому тарифному пакеті присутні телеканали “Дача” та “Трофей”», – розповідає Антон Юр’єв, директор з продажів Viasat.

За його словами, провайдер пропонує всім новим абонентам можливість користування обраними тарифами за зниженою абонплатою на перші три місяці за умови підключення до 2 лютого. Відповідно до оновленої пропозиції, вартість пакетів Viasat у перші три місяці користування сервісом становитиме: «Національний» – 69 грн/міc., «Сімейний» – 59 грн/міc., «Престижний» – 149 грн/міc., «Престижний HD» – 199 грн/міс., «Преміум HD» – 249 грн/міс. Після завершення дії акційної пропозиції абоненти сплачуватимуть стандартну вартість пакетів: «Національний» – 89 грн/міc., «Сімейний» – 109 грн/міc., «Престижний» – 179 грн/міc., «Престижний HD» – 249 грн/міс., «Преміум HD» – 299 грн/міс. «Наразі ми ведемо переговори щодо розширення пропозиції Viasat новими телеканалами», – додав пан Юр’єв.

Найдешевша пропозиція Xtra TV для абонентів, які переходитимуть з безкоштовного супутника, подібна до конкурентів і навіть коштуватиме на кілька гривень менше. «При підключенні до сервісу Xtra TV користувач отримує пакет “Xtra Комфорт” з 50% знижкою протягом трьох місяців. Таким чином, глядач за відносно невеликі кошти (лише 55 гривень) зможе продовжити перегляд не тільки закодованих каналів медіагруп, але й преміальних каналів, що ніколи не були у вільному доступі на супутнику», – розповідає директор компанії Юрій Чередничок.

Згідно з вимогами медіагруп, супутниковий провайдер підвищить мінімальний тариф «Національний» до не менше 80 грн на місяць. «Xtra TV планує втримати цю мінімально можливу планку. Вартість інших пакетів, що включають канали медіагруп, також прямуватиме в бік збільшення після кодування супутникового сигналу та відповідних відрахувань медіагрупам. Ці зміни плануються до впровадження в січні-лютому 2020 року», – додав пан Чередничок.

Особливістю пропозиції Xtra TV є політика ексклюзивів. Так, у супутниковому сегменті, окрім «Футболів», компанія матиме ексклюзивні права на Setanta Sports, Star Cinema, Star Family. І не збирається зупинятися, каже директор: «У наступному році ми плануємо не тільки зберегти існуючі позиції, а й розширити пропозицію ексклюзивного контенту».

Кабельні провайдери

Більшість кабельних провайдерів слідує стратегії підвищення ARPU і піднімає вартість базових пакетів до 80-100 грн, не плануючи запуску акцій для нових клієнтів.

Першим про свої оновлені тарифи повідомив «Тріолан». Компанія має лише один пакет, його вартість з 1 січня 2020 року зросте із 70 грн до 96 грн. При цьому тариф за 1 добу користування становитиме 3,20 грн разом із ПДВ. Окрім цього «Тріолан» анонсує зміни до переліку каналів: замість найменш рейтингових у пакет увійдуть 10 нових мовників: Fox, National Geographic Channel, Nat Geo Wild, History, Cartoon Network, Nicktoons, Travel and Adventure, «РибалкаTV», FilmUADrama та Кус-Кус.

Вартість мінімального пакету провайдера «Мережа Ланет» зросте з 59 грн до 90 грн за 30 днів. «Вартість послуги ТБ для абонентів суттєво залежить від тої вартості, яку провайдер має сплачувати медіагрупам. Тому можемо підтвердити, що ціни на ТБ також будемо підвищувати, – запевняє Дмитро Ганзенко, заступник директора «Мережі Ланет».

У зв’язку з кодуванням телеканалів на супутнику компанія не планує спеціальних пропозиції для абонентів кабельного телебачення, «оскільки вони мало перетинаються з користувачами супутника». Натомість під час кодування акційні умови пропонуватиме ОТТ-сервіс «Ланет.TV». «Точніше, я б не називав це “акційними умовами”, оскільки для нових абонентів постійно діють якісь промо-умови, скоріше це будуть додаткові рекламні активності. Глобальних змін у наповненні ТБ-пакетів не плануємо. Як і щороку, плюс-мінус п’ять каналів можемо вимкнути/додати», – додав пан Ганзенко.

У компанії «Воля» «Детектору медіа» не надали коментаря щодо зростання вартості пакетів на 2020 рік. Щодо основних акційних пропозицій для нових абонентів компанія пропонує «Виграшна комбінація зі Smart HD» за 99 грн (тариф діє до чотирьох місяців), «Солодкий Рік Smart HD + 100» (ітернет + інтерактивне телебачення) за 99 грн за місяць (тариф діє впродовж року).

Регіональні кабельні оператори під час дискусії на конференції «#TIM 2019: Telecom, IT, Media» звинуватили компанію «Воля» в демпінгу. Зокрема, кабельні оператори з Ужгорода звертали увагу, що компанія «Воля» пропонує абонентам акції, де до вартості підключення інтернету йде пакет телеканалів за ціною 29 грн. У відповідь компанія «Воля» заявила, що сформувала спеціальну пропозицію для абонентів через заплановане кодування сигналу медіагруп на супутнику. Однак деталей пропозиції не уточнила.

Також у «Волі» з’явилася додаткова послуга «Воля Футбол+» – прямі трансляції всіх матчів Ліги чемпіонів та Ліги Європи UEFA. Річ у тім, що у 2018 році «Воля» спільно з каналами «Футбол» перемогла в тендері УЄФА й отримала права на трансляцію всіх матчів Ліги чемпіонів і Ліги Європи сезонів 2018-2021 років.

ОТТ-сервіси

У 2019 році мінімальний пакет каналів Megogо коштував 57 грн на місяць. У 2020 році на вимогу медіагруп сервіс піднімає його ціну до 80 грн. Якщо цього не відбудеться, це може стати приводом для медіагруп розірвати контракт з провайдером, пояснює директор з маркетингу та стратегії Megogo Іван Шестаков. «Відповідно, від 1 січня вартість нашої передплати “Легка” зросте до 80 грн. Передбачаємо, це призведе до переходу частини абонентів на більш дорогі наші пакети, а частина взагалі може відмовитися від передплати», – вважає пан Шестаков.

В інших пакетах глобальних змін компанія не планує. Хіба що можуть з’явитися нові канали. Також Megogо не робитиме спеціальних пропозицій через кодування сигналу медіагруп на супутнику. «Але в нас на регулярній основі діють знижки на довготривалі тарифи. Тобто чим довший період передплати, тим дешевша ціна», – каже Іван Шестаков.

ОТТ-платформа «Медіа Групи Україна» Oll.tv розпочала підвищувати ціни з 1 грудня, щоб «не робити абонентам неприємні сюрпризи “під ялинку”». У середньому вартість пакетів зросла на 20-30 гривень. Вартість найпопулярнішого сімейного пакету «Оптимум» компанія втримала на рівні 109 грн на місяць (він подорожчав лише на 10 грн/міс).

«Для підтримки лояльності користувачів з грудня сервіс Oll.tv значно збільшив кількість фільмів та серіалів (+10 тис.), доступних у підписках “Оптимум” та “Преміум”. А користувачі пакетів “Старт” та “Оптимум” з 15 грудня по 31 січня зможуть насолоджуватися найкращими світовими серіалами від провідних студій без додаткової плати», – розказує директор компанії Digital Screens (працює під брендом Oll.tv) Борис Данилов.

До кодування на супутнику Oll.tv спеціальних акцій не планує, тому що наявна система себе виправдовує, пояснює пан Данилов. Після підключення користувачі мають сім днів безкоштовного користування послугами сервісу, а далі можуть переглядати пакет «Оптимум» за 1 грн упродовж місяця. Як і в Megogо, в Oll.tv є знижки на довготривалі тарифи: 5%, 10% та 16% при купівлі довготривалих підписок строком 3, 6 та 12 місяців. Вони діятимуть і у 2020 році.

Також «Медіа Група Україна» хоче поліпшити якість надання послуги Oll.tv і збільшити його потужність у чотири рази, щоб платформа не давала збоїв під час трансляції футбольних матчів. Адже у вересні 2019 року сервіс «ліг» після того, як велика кількість користувачів зайшла на нього одночасно дивитися матч Ліги чемпіонів.

До 80 гривень підвищив вартість базового пакету й ОТТ-сервіс групи «1+1 медіа» та «Київстару» «Домашнє ТБ». Також компанія планує переглянути й ціну на свої інші пакети.

«Ми запускаємо нові продукти і функції, а також збільшуємо якість і стабільність сервісу для наших клієнтів, що вимагає чималих інвестицій. Також варто окремо відзначити встановлення нових ринкових цін за контент медіагруп − у зв’язку з кодуванням супутника і все більш активним розвитком ринку платного телебачення України ціни були збільшені у 2 рази», – обґрунтовує підвищення ціни Павло Рибак, керівник проекту «Домашнє ТБ».

Для нових клієнтів сервіс надаватиме знижку -50% від стандартної місячної вартості тарифних пакетів на три перших місяці користування. У період кодування ці акційні умови збережуться для нових абонентів. Також провайдер планує запуск інтерактивних сервісів, які взаємодіятимуть з телевізійними програмами.

11 грудня стало відомо, що «Домашнє ТБ» і мультимедійний продукт «Київстару» Kyivstar Go TV об’єднаються на одній платформі під назвою «Київстар ТБ», яка буде доступною для абонентів будь-яких інтернет-провайдерів. Сервіс надаватиме доступ до понад 150 телеканалів і бібліотеки з понад 7 тис. фільмів і серіалів, можливість переглядати контент на п’яти пристроях без додаткової плати (смартфон, планшет, ноутбук, Smart TV і телетюнер), а також зберігати ефір і переглядати його пізніше.

Регіональні провайдери

У регіональних провайдерів ціни теж зростають до встановленої медіагрупами межі. Так, провайдер «Регіон», який працює в Одеській, Харківській та Дніпропетровській областях, підвищить вартість соціального пакету до 100 грн, а розширеного/преміям – до 200 грн. За словами виконавчого директора провайдера Людмили Кокоровець, загалом вартість пакетів зростає на 20%.

«Як правило, після підняття цін в технології аналогового кабеля ми втрачаємо до 10% абонентів. Це свідчить про загальну тенденцію користування аналоговим кабелем. Але сподіваємося на незначний притік абонентів після кодування сигналу медіагруп на супутнику. Втім, особливих акцій до кодування не плануємо. Адже ми дуже поважаємо конкурентну культуру. І якщо ми знижуватимемо економічний поріг входу, то ми підірвемо існуючу цінову планку. А це вплине на весь ринок», – каже пані Кокоровець. За її словами, наразі більшу частину абонентів компанії становлять користувачі «Розширеного/Преміального» пакету.

Вартість єдиного пакету ужгородського провайдера «Тевіант» до 1 лютого лишається незмінною – 80 грн. А далі планується підвищення. На остаточну ціну вплине фіналізація угод з медіагрупами. «Ми зараз не знаємо, як будемо працювати в новому році навіть при тих розцінках, які є зараз. Ми ще не до кінця розуміємо, який пакет запропонує “Медіа Група Україна”, яка забрала зі своєї пропозиції “Футбол 1” і “Футбол 2”, а натомість включила “Футбол 3” та “Рибалку”. Ще невідомо, на яких умовах вони його пропонують. Тобто в них не лише ціна росте, а й канали міняються. А я ще не знаю, який рейтинг буде в цих нових каналів», – непокоїться Ярослав Яцола, очільник провайдера.

«Тевіант» перейшов на модель роботи з одним пакетом. Раніше в компанії був ще «Соціальний» пакет виключно з контентом медіагруп. Але згодом провайдер вирішив від нього відмовитись.

Компанія працює не лише з аналоговим, а й із цифровим кабелем і наразі реалізує політику розширення бази DVB-C. Ця технологія, за словами пана Яцоли, спрямована на абонентів віком старше 40 років. «Збільшення бази від кодування не очікуємо. У нас в Ужгороді дуже малий відсоток користувачів супутника дивляться контент медіагруп. Тому після їх відключення вони залишаться з тими каналами, які там будуть доступними», – додає пан Яцола.

 

 

 

Джерело: https://detector.media/rinok/article/173178/2019-12-12-planka-u-80-griven-yak-zminyatsya-tsini-provaideriv-u-2020-rotsi/